dinsdag 14 januari 2020
Misschien ben je de donkere dagen ontvlucht en heb je in een zonnig oord lekker kunnen opladen. Maar voor de meesten van ons is het alweer even geleden dat we met ons gezicht in de warme zon hebben gezeten. Maandag 20 januari 2020 heeft de twijfelachtige eer om de meest deprimerende dag van het jaar te zijn. Vrolijk jij je klanten vast op door met jouw creaties in te haken op het thema Happy Monday? Dit thema en deze info is handig voor gebruik in de winkel en op social media.
Ontstaan van Blue Monday
De bedenker van de blauwe maandag, ook wel zwarte maandag genoemd, is de Britse psycholoog Cliff Arnall. In 2005 bedacht hij een wetenschappelijke formule, waaruit blijkt dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. En dat dit komt doordat goede voornemens mislukt zijn, de vakanties ver weg lijken, de maandag de eerste dag van de werkweek is en de dagen nog erg donker zijn. Arnall werd in academische kringen verguisd, maar desondanks kreeg hij wereldwijde bekendheid met het concept Blue Monday en besteden journalisten er ieder jaar kritiekloos aandacht aan.
Fotocredits: Foto van bloemenbureauholland.nl