maandag 30 september 2019
Als groothandelscentrum in bloemen, planten en hardware verdiepen wij ons vanzelfsprekend graag in onze klanten en de veranderende concurrerende en online georiënteerde markt. Graag willen wij weten wat de wensen zijn van onze klanten: wat wij als groothandel goed doen en verder kunnen verbeteren. En hoe zij met hun bedrijf op de uitdagende markt inspelen en hoe we hen daarbij kunnen ondersteunen. Daarom is er een diepgaand klantonderzoek verricht. Met dit onderzoek is bevestigd dat de huidige koers die we bevaren de juiste is en konden we deze verder verscherpen voor de komende jaren.
Samenvatting onderzoek
Pyramide: dichtbij en alles onder één dak
We willen graag weten waarom klanten bij ons inkopen en niet elders. Het feit dat het dichtbij is, is het meest genoemd (bijna drie kwart), de helft noemt prettige openingstijden, hartelijk klantcontact en volledig assortiment/alles onder één dak als beweegreden.
Inspiratie- en opleidingscentrum
Bijna de helft (49%) van onze klanten wil graag bij ons cursussen volgen.
Pyramide in de toekomst
Twee derde van de klanten is zeer tevreden over Pyramide in zijn algemeenheid. We krijgen maar liefst een 8,2 gemiddeld. Voor klantvriendelijkheid is een 8,8 gemiddeld behaald. Dat is een mooie prestatie, maar geen reden om op onze lauweren te rusten. We stellen de genoemde aandachtspunten, zoals bijvoorbeeld meer aanbieders en dus een groter centrum, bijzonder op prijs.
We bekijken intern welke uitkomsten we op korte termijn kunnen doorvoeren in onze werkwijze. Naar de overige punten groeien we toe op de langere termijn. Graag danken we hartelijk de klanten die de tijd namen om hun mening te geven in dit onderzoek. We stelden dit bijzonder op prijs!